Ucieczka

Jest faktem dobrze znanym, że przyczyną 99,82% błędów w amerykańskim biznesie jest komputer lub nowy pra­cownik.

Kiedy mówisz o tym ludziom, czy wrzeszczą na tego, kto po­pełnił błąd? Nie. Wrzeszczą na ciebie jeszcze głośniej. Wydaje im się, że stosujesz unik. Nie obchodzi ich, czyja to wina. To twoja wina. Chcą wiedzieć, jak zamierzasz naprawić błąd.

Wyjaśnienia to przeważnie pewien sposób stwierdzenia, że: „Mam rację. Jestem dobrym człowiekiem”. Musisz podjąć pewien wysiłek, żeby pomóc rozmówcy zachować twarz. To, że masz ra­cję, jest jednym ze sposobów zwyciężania – kształtowania sytuacji tak, by twoja wygrana stała się przegraną tamtego kogoś.

Nie tłumacz niczego, dopóki nie zyskasz pewności, że wyja­śnienie pomoże rozwiązać problem. Jeżeli musisz coś wyjaśnić, zrób to dopiero wtedy, kiedy dowiesz się, czego chce tamta osoba.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.