Wyrażanie uczuć

Carl jest zaopatrzeniowcem w przedsiębiorstwie XYZ. Jest człowiekiem bezkonfliktowym, który poważnie traktuje swoją pracę i chce wykonywać ją najlepiej, jak potrafi. Przez wiele lat Carl kupował materiały biurowe w hurtowni Eda, a ten zapewniał go zawsze, że sprzedaje wszystko po najniższych cenach, takich, jakie płacą wielkie korpo­racje.

Carl odkrył przypadkiem, że niektórzy klienci Eda płacą za papier komputerowy znacznie mniej, niż on musiał płacić. Zrozumiał, że Ed na­ciągał go całymi latami. Poczuł się naprawdę dotknięty.

Rzecz jasna, zamierzał zakończyć interesy z Edem. Mógł po prostu odwołać swoje zamówienie, ale czuł, że nie zazna spokoju, jeżeli nie chwyci za słuchawkę i nie powie Edowi, co myśli o takich nędznych prak­tykach. Tak więc Carl zadzwonił do Eda i zmieszał go z błotem, dzięki czemu poczuł, że załatwił sprawę tak, jak należało. Nadal uważa, że Ed to ohydny typ, ale nie żywi już do niego urazy.

W tym wypadku Carl wyraził własne uczucia, okazując gniew. Załatwił sprawę skutecznie i w zgodzie ze swoimi emocjami. Jego gniew był uczuciem pozytywnym.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.